BIOGRAFIJA:
ŽELJIMIR (Živko) DRAGIĆ (06. april 1988., Banja Luka) osnovnu školu “Dr Mladen Stojanović“ u Laktašima završio je 2003. godine. Ekonomsku školu završio je 2007. godine u Banjoj Luci. Filozofski fakultet, tj. studijski program Učiteljskog studija, upisao je 2007. godine kao redovan student, te isti završio u julu 2011. godine. Diplomirao je na temu Vrednovanje rada učenika u razrednoj nastavi. Nakon završenog osnovnog studija nastavio je sa stručnim usavršavanjem. Godine 2012. upisao je drugi ciklus (master) Učiteljskog studija, a završni (master) rad na temu Brzina čitanja i školski uspjeh učenika u razrednoj nastavi odbranio je februara 2015. godine. Izabran je u zvanje asistenta na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Banjoj Luci, za užu naučnu oblast Metodika razredne nastave (maj 2012. godine). Volontirao je kao profesor razredne nastave u osnovnoj školi „Dr Mladen Stojanović“ u Laktašima. U novembru 2013. godine položio je stručni ispit za vaspitno-obrazovni rad u razrednoj nastavi, a u novembru 2015. godine biran je u zvanje višeg asistenta za užu naučnu oblast Metodika razredne nastave. Objavio je preko 30 autorskih i koautorskih naučnih i stručnih radova, jedan priručnik i dvije naučne knjige. Član je Društva učitelja Republike Srpske. Završio je doktorski studij iz Metodike razredne nastave na Filozofskom fakultetu u Banjoj Luci 2020. godine (modul za Metodiku razredne nastave srpskog jezika i književnosti). U zvanje docenta za užu naučnu oblast Metodika razredne nastave izabran je u septembru 2020. godine na Filozofskom fakultetu u Banjoj Luci. Trenutno obavlja funkciju potpredsjednika Društva učitelja Republike Srpske.
BIBLIOGRAFIJA
Jenjić, S., Dragić, Ž. (2015). Matematička radionica u funkciji popularizacije razredne nastave matematike. U Zborniku Metodički aspekti nastave matematike III. Jagodina: Pedagoški fakultet, 143-157.
Ratković, D., Dragić, Ž. (2015). Značaj Karl Orf (Karl Orff) muzičke pedagogije za rad učitelja u inkluzivnoj razrednoj nastavi. U Zborniku Učitelj u savremenoj nastavi. Banja Luka: Filozofski fakultet, 35-46.
Ratković, D., Dragić, Ž. (2015). Ritmičke i vokalne sposobnosti učenika mlađeg školskog uzrasta seoskih i gradskih područja grada Banja Luka. U Zborniku Društvo- nauka-tranzicija. Banja Luka: Evropski defektologija centar, 149-166.
Jenjić, S., Dragić, Ž. (2015). Učenje o prošlosti u nastavi prirode i društva-sloboda ili sposobni vladari i velika osvajanja. U Zborniku Nauka i sloboda. Pale: Filozofski fakultet, 783-789.
Dragić, Ž. (2015). Zavisnost školskog postignuća od brzine čitanja i razumijevanja pročitanog teksta. Učenje i nastava, Vol. II, br. 3, 469-484. Ilić, M., Dragić, Ž., Jenjić, S. (2015). Uticaj brzine čitanja na uspjeh učenika mlađeg školskog uzrasta iz srpskog jezika. Učenje i nastava, Vol. I, br. 4, 689-704.
Jenjić, S., Dragić, Ž. (2015). Nastavni čas i savremene nastavne strategije u nastavi prirode i društva. U Zborniku Nastava i nauka u vremenu i prostoru. Leposavić: Učiteljski fakultet, 641-654.
Jenjić, S., Dragić, Ž., Čekrlija Đ. (2015). Spremnost za polazak u školu: pohađanje vrtića, roditeljska procjena i prvi dojam učitelja. U Zborniku: Mirisi djetinjstva 21. Dani predškolskog odgoja i obrazovanja (str. 229-240). Makarska: Dječiji vrtić „Biokovsko zvonce“.
Ratković , D., Dragić , Ž. (2016). Orf muzikoterapija u inkluzivnoj razrednoj nastavi muzičke kulture. Učenje i nastava, Vol. II, br. 2, 365-378.
Jenjić, S., Dragić, Ž. (2016). Istraživači rad učenika u projektnoj nastavi prirode i društva. Učenje i nastava, Vol. II, br. 3, 547-570.
Jenjić, S., Dragić, Ž. (2016). Analiza sadržaja nastave o prirodi i društvu u Republici Srpskoj i zemljama regiona. U Zborniku Nauka i eurointegracije. Pale: Filozofski fakultet, 191-210.
Jenjić, S., Dragić, Ž. (2016). Mogućnosti i ograničenja primjene udžbenika priroda i društvo pri usvajanju sadržaja iz zavičajne mikrorregije. Radovi, Vol. XIV, br. 2. 141- 154.
Jenjić, S., Dragić, Ž. (2016). Školski prostor u funkciji realizacije i unapređivanja nastave prirode i društva. Naša škola, Vol. XXIII, br. 1-2. 113-128.
Jenjić, S., Dragić, Ž. (2017). Početno opismenjavanje i upoznavanje prirodne i društvene stvarnosti u okviru društvenih tokova i naučnih koncepcija. Vasipanje i obrazovanje, Vol. XLII, br. 1-2, 135-151.
Dragić, Ž. (2017). Role of fairy tales reception in development of critical thinking of primary school lower grade students. European Journal of Education Studies, Vol. III, No. 10, 94-114.
Jenjić, S, Dragić, Ž., Lukić, S. (2018). Povezanost demografskih promjena i organizacije razredne nastave u Republici Srpskoj. U Zborniku Banjalučki Novembarski susreti 2017. Banja Luka: Filozofski fakultet.
Dragić, Ž., Ilić, M. (2018). Efekti recepcije književnog teksta u individualizovanoj i responzibilnoj razrednoj nastavi. Zbornik Filozofskog fakulteta u Prištini, XLVIII (4), 165–183.
Dragić, Ž. (2018). Udžbenici srpskog jezika i leksičko-semantičko obogaćivanje učenika mlađeg školskog uzrasta. Naša škola, XXIV, br. 2, 139–154.
Dragić, Ž., Jenjić, S. (2018). Dileme učitelja u didaktičko-metodičkom koncipiranju i realizaciji nastave srpskog jezika i prirode i društva. U Zborniku Nauka i stvarnost (223–236). Pale: Filozofski fakultet. Jenjić, S., Dragić, Ž. (2019). Aktuelizacija životnog iskustva učenika u savremenoj razrednoj nastavi. U Zborniku sa 10. međunarodne naučno-stručne konferencije “Unapređivanje kvaliteta života djece i mladih” (93-100). Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih Tuzla i Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli (naučno-stručna konferencija održana u Istanbulu).
Dragić, Ž., Vučković, D. (2020). Relation between phonological awareness and systematic literacy instruction: is conditionality one-way in consistent orthographies? Inovacije u nastavi, 33 (3), 28 -42.
Dragić, Ž., Ilić, M. (2020). Recepcija književnog teksta u razvijajućoj nastavi i moralna razvijenost učenika mlađeg školskog uzrasta. Nauka i nastava u vaspitno- obrazovnom kontekstu, Užice: Pedagoški fakultet, 281-298.
Jenjić, S., Dragić, Ž. (2020). Društveno-istorijska uslovljenost formiranja višerazrednih odjeljenja. Filozofski fakultet. Banjalučki novembarski susreti, 491- 501.
Mićić, V., Dragić, Ž., Jenjić, S. (2024). Zapažanja učitelja o osnovnim prediktorima za početno opismenjavanje učenika – komparativni pristup. Inovacije u nastavi, XXXVII (2), 99 -111.
Dragić, Ž., Jenjić, S. (2019). Neke didaktičko-metodičke specifičnosti organizacije i realizacije nastave u kombinovanim odjeljenjima. Radovi, br. 21, 269-281.
Dragić, Ž. (2020). Recepcija književnog teksta u modelima inovativne nastave i verbalna kreativnost učenika mlađeg školskog uzrasta. Naša škola, XXVI (2), 9-26.
Milovanović, B., Dragić, Ž. (2021). Procene vaspitača o korelaciji aktivnosti u vaspitno-obrazovnom radu sa predškolskom decom. Naša škola, XXVII (2), 83-96.
Dragić, Ž. (2022). Recepcija književnog teksta u modelima razvijajuće nastave i usvojenost osnovnih književnoteorijskih pojmova na mlađem školskom uzrastu učenika. Radovi, 23, 177- 194.
Skopljak., M., Dragić, Ž., Jorgić, D., Gollob, R. (2022). Spremnost studenata – budućih učitelja za kreiranjee demokratske kulture u školi. Naša škola, XXVIII (1), 55-73.
Mihajlović, T., Skrobonja, J, Vukanović, N., Dragić, Ž. (2024). Akademske emocije u vannastavnim aktivnostima I školski uspjeh učenika. Zbornik odseka za Pedagogiju, 33-50.
OBJAVLJENE KNJIGE
Jenjić, S., Dragić, Ž. (2017). Prilazi metodici nastave prirode i društva. Banja Luka: Filozofski fakultet.
Dragić, Ž., Jorgić, D. (2022). Brzo čitanje i školski uspjeh učenika u razrednoj nastavi. Banja Luka: Filozofski fakultet.
SARADNIK U NAUČNOISTRAŽIVAČKIM PROJEKTIMA
(NACIONALNIM I MEĐUNARODNIM)
- Ispitivanje tipografskih karakteristika i čitljivost ćiriličnog pisma (2023). Ministarstvo za naučno-tehnološki razvoj i visoko obrazovanje Republike Srpske
- Osnaživanje i promoviranje vrijednosti inkluzije u vaspitanju i obrazovanju (2022). UNICEF
- Pripremanje budućih nastavnika na Zapadnom Balkanu (2021). European Wergeland Centre.
- Obrazovanje za održivi razvoj i međugeneracijsko učenje (2020). Ministarstvo za naučno-tehnološki razvoj i visoko obrazovanje Republike Srpske.